Marketing afiliacyjny jest to zyskująca uznanie technika marketingu Internetowego, w której reklamodawca deleguje wykonanie działań marketingowych na mnogich niezależnych partnerów, którzy wynagradzani są w modelu „skutek”.

Marketing afiliacyjny nie jest zatem wprost techniką marketingową, ale właściwie modelem angażowania niepodległych pracowników marketingu, jacy w swej masie, motywowani wynagrodzeniem prowizyjnym, realizują operacyjne działania marketingowe sprowadzające przypuszczalnych klientów na witrynę internetową reklamodawcy – sieci afiliacyjne. Z kolei z punktu spojrzenia partnera marketing afiliacyjny jest to możliwość spieniężenia wysiłku włożonego w kreowanie witryn jak też doskonała alternatywa dla AdSense i reklamowych sieci. Albowiem marketing afiliacyjny polega na delegowaniu akcji marketingowych w postaci „zatrudniania rozproszonego”, nie posiada własnych form reklamowych. Partnerzy, inspirując się swą wiedzą a także wyczuciem (oczywiście w ramach barier nakładanych regulacją afiliacyjnego programu) mogą stosować opcjonalne odmiany internetowej reklamy. Partnerską reklamą może być zatem baner, mailing, czy cała strona www. Niezależnie jednakże od ścieżki, po jakiej partner nęci odbiorców dla reklamodawcy, na końcu jej jest zawsze hiperłącze do witryny zleceniodawcy. I to nie taki zwyczajny link, lecz pozwalający na identyfikację partnera – sprawdź sieć afiliacyjną. https://www.systempartnerski.pl/sieci-afiliacyjne
Ponieważ sieć afiliacyjna polega na tym, że wielu partnerów przyciąga klientów na stronę zleceniodawcy, a klienci ci następnie dokonują na owej witrynie sprawunków, reklamodawca powinien wiedzieć, jakiemu z partnerów zawdzięcza którą sprzedaż oraz – w efekcie – jakie będzie mu winien uposażenie.