Badanie przewagi konkurencyjnej jest istotnym elementem gry rynkowej. Tychże przewag możemy poszukiwać w wielu obszarach produktu jak też usługi. Mogą to być jakość, cena, logo, promocje.
Może to być również jakość obsługi klienta – to częstokroć ten fragment, który wyróżni produkty danej jednostki od konkurencji. Sprawi że dobrze obsłużony Klient chętniej wróci do wybranego punktu. Dobra obsługa to też szansa na otrzymanie rekomendacji jakiej klient może użyczyć danej organizacji. Spontaniczna jak też nie wymuszona rekomendacja zaś to najlepsza odmiana reklamy. Czynnikiem koniecznym do dobrej obsługi Klienta jest odpowiednio opracowany jak też realizowany standard obsługi. Dopiero posiadając takie narzędzie pracownicy mogą przeprowadzać założenia jakościowe w obrębie jakości obsługi. Kolejnym istotnym fragmentem jest świadomość pracowników dotycząca istoty dobrej obsługi klienta w ich pracy jak też wsparcia jakie on przynosi w realizacji innych stawianych przed nimi celów. Korzystne jest wówczas badanie satysfakcji klientów .

Źródło: Husqvarna

Źródło: http://www.flickr.com
http://www.secretclient.com/badania-satysfakcji-klientow.html http://www.secretclient.com/jakosc-obslugi-klienta.html
Pracując nad odpowiednią jakością obsługi należałoby jest zastanowić się na poziomem zaangażowania pracobiorców i panującą w przedsiębiorstwie kulturą organizacji. Ogromne zaangażowanie pracobiorców może być bowiem kluczem do należytej realizacji celów przed nimi stawianych. Powiększa także chęć jak też otwartość na realizację standardów obsługi. Wiele firm dopisuje jakość obsługi do systemów motywacyjnych swoich pracowników. To jedna z wielu metod motywowania brygad do tego aby prócz celów ilościowych realizował również założenia jakościowe.
W wypadku stosowania podobnych podejść nieodzowne jest wdrożenie systemu badania jakości obsługi klientów. Najważniejszym instrumentem do tego będą badania marketingowe. Więcej na http://secretclient.com/.