
Jaki jest jej cel ? To priorytetowo docieranie przekazu reklamy do określonych miejsc, w właściwym czasie z treścią, która jest dopasowana do miejsca zamontowania wyświetlacza. Outdoor to zazwyczaj reklama wystawiona na zewnątrz. Jest zamieszczana na specjalnie do tego celu wybranych nośnikach reklamy, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy ogłoszeniowe. Są również zamieszczone na nośnikach, na przykład na wiatach przystankowych czy kioskach. innowacyjne pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,przykładowo opakowywanie budynków czy reklama wielkoformatowa, przy pomocy form w trójwymiarze. Outdoor to akcje reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to działania realizowane poprzez powszechne środki masowego przekazu. Przykłady reklamy outdoor’owej można obejrzeć w tym miejscu: reklama w tesco we świeciu.

W opozycji od innych mediów, takich jak czasopisma czy telewizja, outdoor przenosi jedynie sedno reklamy. najmodniejsze nośniki reklamy działającej na zewnątrz, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to bardzo modna nazwa ogromnych tablic, które są przeznaczone do zaprezentowana posterów reklamowych. tego typu reklamy zwykle można zauważyć przy drogach poza miastami. zazwyczaj widziane są oświetlone, by zapewnić właściwą widoczność plakatu w czasie nocy. zazwyczaj spotykane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard.