Obecnie, kiedy telewizja i internet to najważniejsze medium, ciężko znaleźć miejsce dla radia. Jednakże radio istnieje i ma się całkiem dobrze, więc różni copywriterzy oraz ludzie zajmujący się marketingiem robią reklamowe spoty radiowe. Zapotrzebowanie na tego rodzaju spoty nie bierze się tylko z dość małych kosztów. Radia można słuchać rzeczywiście wszędzie, audycje natomiast są kierowane do odpowiedniej grupy słuchaczy, dzięki czemu łatwo kierować reklamę do konkretnej grupy docelowej.
Spot radiowy to na pewno też tekst marketingowy, który powinien tak naprawdę sprzedać konkretny artykuł lub usługę. W sieci mało jednak znajduje się informacji o przygotowywaniu spotu w radiu,
Autor: Brangwyn Jones
Źródło: http://www.flickr.com
a tym bardziej innych radiowych form, jak jingle radiowe. Z tego względu osobom, jakie się tym interesują ciężko odnaleźć jakieś pomocne informacje. W tym artykule można dowiedzieć się paru istotnych rzeczy w tym temacie. Długość spotów radiowych zbliżona jest do telewizyjnych.
Najczęstsze są w związku z tym spoty 30-sekundowe , zaś minimalna kampania w radiu powinna mieć 4-6 emisji spotu reklamowego w ciągu dnia. Czas jej trwania nie może być krótszy niż 1-2 tygodnie. Spot reklamujący musi składać się z trzech części. Pierwsza z takich części to zarys.
Po przeanalizowaniu omawianego wątku, wejdź na odmienny polecany tekst (https://transcomp.pl/oferta/ocena-stanu-nawierzchni/), który posiada również ciekawe wiadomości – zobaczysz, że pochłonie Cię całkowicie.
Tutaj powinniśmy przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców. Najlepiej więc do takiego celu użyć efekty dźwiękowe, postawić intrygujące pytania, dobrze wspomnieć o nazwie produktu, dobrze jest podać jej ważne cechach. W tym fragmencie trzeba uczynić absolutnie wszystko, by zaciekawić słuchacza. Ważne jest, żeby nie ograniczać się tylko do
Autor: itupictures
Źródło: http://www.flickr.com
samego tekstu, dlatego najczęściej na wstępie umieszcza się tak zwany bumper, to znaczy dźwięki, jaki ma zainteresować słuchających.
Kolejny krok to rozwinięcie, czyli opisanie korzyści związanych z zakupem produktu. Jeżeli na początku zacząłeś opowiadać słuchaczowi jakąś historię, dobrze jest ją pociągnąć dalej, by umiejętnie wpleść konkretną ofertę w zakończeniu. Na samym końcu trzeba odsłonić wszystkie atuty oraz zachęcić do zakupu. Podaj najbardziej istotne argumenty, które muszą skłonić ewentualnego klienta do kupna. Pamiętać trzeba o najważniejszych informacjach, czyli gdy przykładowo informujesz o otwarciu nowego sklepu, to nie powinieneś zapomnieć powiedzieć, gdzie się znajduje i kiedy będzie jego otwarcie.