Od pewnego okresu działa na obszarze RFN pewna kontrowersyjna ustawa dotycząca płacy minimalnej. Swymi zapisami dotyka zwłaszcza przewoźników z branży transportowej oraz dotyczy wysokości ich płacy podczas ich przebywania u naszego zachodniego sąsiada.
Według takiej federalnej ustawy na terenie Niemiec funkcjonuje stała stawka godzinowa.
Autor: Dekoral
Źródło: Dekoral
Zapisy, które narzuciły tę stawkę mają odniesienie zarówno do kierowców niemieckich, jak i tych, którzy nie są obywatelami tego kraju. Kwota ta wynosi 50 euro brutto za godzinę pracy. W rezultacie funkcjonowania ustawy pod
nazwą MiLoG, dowolna spółka, która chce wykonywać czynności transportowe na
obszarze Niemiec, musi powiadomić o tym fakcie tamtejszy urząd celny, zatem Bundesfinanzdirektion West jeszcze przed wjazdem danego tira do tego kraju.
Jeśli masz chęć zdobyć dokładniejsze informacje na przedstawiony tu temat, to przeczytaj na stronie, które najnormalniej w świecie Cię wciągną.
Czynność zgłoszenia można by dokonać poprzez wysłanie Druku (033037) za pomocą faksu albo maila. W dokumencie tym taki przedsiębiorca powinien zadeklarować się do przestrzegania uzgodnień dotyczących minimalnego wynagrodzenia. Konieczne jest także przechowywanie stosownej dokumentacji i udostępnienie jej (w języku niemieckim) na żądanie strony niemieckiej.
W formularzu trzeba zawrzeć wszelkiego rodzaju operacje transportowe, które będą przeprowadzane na terenie RFN. Jeżeli w rzeczywistości wystąpią zmiany odnoszące się do np. trasy przejazdu, nie ma potrzeby powiadamiania o takim fakcie strony niemieckiej.
Jeśli zaciekawił Cię omawiany temat, to odsyłam tutaj (http://dynamic-ht.com/PL-pl/produkty/aplikatory-klejowe/) – tam znajdziesz fascynujące dane, które są szczegółowym opisem tego zagadnienia.
Jeśli jednak zmiany tyczą się określonych kierujących, urząd powinien zostać o tym powiadomiony.
Żeby właściwie policzyć kwotę należną kierowcy za jego pracę, trzeba uwzględniać wszystkie przeprowadzane przez niego czynności, zatem m.in.: prowadzenie środka lokomocji, załadunek, nadzór i pomoc osobom, które wysiadają z/do tira i czynności spedycyjne.