Faktem jest że mało osób zdaje sobie sprawę, że historia billboardu sięga już dziewiętnastego wieku. Choć obecnie ta nazwa przeznaczona jest dla dużych reklam, to bez wątpienia początkowo nazywano nią także zwyczajne plakaty.
Do znanych artystów billboardów z dawnych czasów można zaklasyfikować Leonetto Capielo, Alfons Mucha czy Jan Lewitt. W dawnych czasach reklamy plakatowe to była doceniana sztuka, obecnie są ścisłe komercyjne. W ten sposób odnajdywanie innowacyjnych form promocji spowodowało powiększenie ich rozmiarów.
Autor: manhhai
Źródło: http://www.flickr.com
Teraz tego rodzaju ogromne podświetlane tablice z plakatami mogą osiągać powierzchnię nawet trzystu metrów kwadratowych. Tego typu billboardy nazywamy megaboardami (takie jak na przykład: billboardy w kutnie. Z powodów własnych wymiarów umieszczane są na budynkach lub specjalnie do tego przeznaczonych słupach.
Billboardy więc, jak reklamy zewnętrze stały się w taki sposób nieodzownym elementem krajobrazu dużych metropolii. Rozpowszechnianie się więc reklamy outdoorowej (daily motion|daily motion|billboardy łomża) i liczba wszelkich jej form doprowadza się do tego, że bitwa o to, żeby się wyróżniać i zdobyć uwagę przechodniów jest znacznie większa. Dzięki temu posiadamy coraz bardziej ciekawe sposoby, stosowane przez jej twórców. Efektywność nie zawsze jednakże cechuje niezwykłe wzornictwo czy oryginalne slogany. Czasem efekt otrzymuje się poprzez znaczny rozmiar. Tego rodzaju przypadkiem jest pewnie najokazalszy obecnie istniejący billboard na całym globie ziemskim.
Znajdująca się w Kuwejcie reklama (zobacz
pozycjonowanie internetowe) na zewnątrz ma wielkość 11 760 metrów kwadratowych. Z pewnością sprawia wspaniałe wrażenie, jednakże jak by prezentowały się nasze miejscowości, gdyby tego typu giganty wszystko przykryły? W poprzednich latach coraz większą sławę pozyskują reklamy świetlne. Ulice wielkich miast ponieważ nie zasypiają nocą, jest więc okazja, by zaprezentować własny produkt. Rabat nocny to docieranie do potencjalnych klientów w czasie, kiedy niepodświetlane znaki są zwyczajnie niedostrzegalne. Zazwyczaj korzystają z takiej formy przekazy reklamowe kluby nocne, puby i pozostałe miejsca, które działają po zmierzchu. Korzystają z niej jednak również sklepy, które czynne są tylko do wczesnych godzin wieczornych.