
Tym ważnym w całej konstrukcji segmentem są zawiesia, czyli osprzęt każdego urządzenia dźwigowego. Są lokowane na zbloczu z hakiem, a w niektórych przypadkach za pomocą trawersy. Jeśli chodzi o zawiesia (więcej tutaj http://zawiesiawroclaw.pl) pasowe czy zawiesia linowe rozbieżność dotyczy nie tylko budowy, ale przede wszystkim materiału, z którego są zrobione. U producentów znajdują się również zawiesia typu łańcuchowego. Natomiast ze względu na konstrukcję systematyzacja wygląda następująco: zawiesia kilku cięgnowe, dwu pętlowe i opasujące, ich obwód jest zamknięty za pomocą haka. Zawiesia pasowe czy zawiesia linowe posiadają w wyposażeniu elementy, które ułatwiają ich używanie, ale głównie właściwe zawieszenie ładunku. Przykładowo można wyszczególnić kształtki zrobione z metalu umiejscowione na pętli, która umieszczona jest na haku, a ich zadaniem jest ubezpieczenie zakońale kliknij w linknia liny i zabezpieczenie przed przedarciem.
Tak jak w przypadku większości urządzeń mechanicznych zawiesia powinny być poddawane systematycznej kontroli. Musi być ona dokonywana przez specjalistę, który posiada fachowe uprawnienia. Dana osoba musi mieć nie tylko specjalistyczne umiejętności, ale również wiedzę techniczną. Od sprawdzenia zależy nie tylko właściwe zamocowanie ładunku, ale również bezpieczeństwo. Kontrola powinna być wykonywana systematycznie. Osoba wybrana do inspekcji powinna być fachowa, a odpowiedzialność za wyznaczenie takiej osoby do audytu ponosi firma. Właściwe umiejętności można zdobyć na dodatkowych szkoleniach.