
Nadeszło też trochę nowych rzeczy nie tylko w zakresie ogólnych projektów statków i sposobów ich konstrukcji, lecz również najnowszych technologii używanych na statkach.
W pierwszej kolejności w założeniach polepszających obecny stan planowano zastosowanie nowych typów statków. Początkowo respektowano 4 rodzaje tych modeli, jednak w trakcie opracowywania projektu zdecydowano skorygować koncepcje konstrukcyjne.
Przekonaj się, że nasze odnośniki prowadzą wyłącznie do wartościowych witryn. Jeśli interesują Cię jakiekolwiek wiadomości, to te odnośniki przekierują Cię do cennych witryn.
Wzięto pod rozwagę celowość konstruowania większego statku, ponieważ uważano, iż nie będzie on w pełni wykorzystany. Co więcej przy wstępnych szkicach dużego statku wyjaśniło się, że jego zanurzenie mocno przekroczy dozwolone założenia. Do zbudowania wykorzystane zostały między innymi żurawie Potain – oferta żurawi na . Prace wykonawcze zajęły sporo czasu, ponieważ wprowadzono dodatkowe elementy, jak zamknięcie silników z przekładniami, zrobienie nadbudówki, pociągnięcie instalacji elektrycznych i wyposażenie jednostki. Niektóre założenia miały wpływ na poważny wzrost kosztów budowy, który nie był uwzględniony w zakładanym budżecie.
Budowa odpowiednio zaprojektowanych statków pasażerskich w świetnie wyposażonych stoczniach z wykorzystaniem solidnych i niezawodnych urządzeń jak żurawie Potain lub inne dźwigi i poprawa bezpieczeństwa to kwestie kluczowe, ponieważ sporo osób sugeruje się stanem statków i najnowszymi statystykami dotyczącymi wypadków na wodzie.