
Produkowane są także w bardzo różnych rozmiarach, od całkiem malutkich, stosowanych w zegarkach, aż po kilkudziesięcio kilogramowe do kolejowych wagonów. W ostatnich kilku dekadach znaleziono także dużo nowych materiałów, z jakich wytwarza się sprężyny. Duży wpływ na to miała współczesna metalurgia, metalurdzy opracowali bowiem nowe gatunki stali, jakie wykorzystuje się obecnie właśnie przy produkcji tych części. Bardzo często wykorzystywane i spotykane rodzaje sprężyn to rozciągane i ściskane przykłady: vanel sprężyny ściskane. Obie odmiany bardzo podobnie wyglądają, zbudowane są z elastycznego drutu pozwijanego w określoną ilość zwojów. Z tym że w zależności od odmiany w różny sposób te zwoje są ułożone. W ściskanych sprężynach są one od siebie oddalone, a pod wpływem przyłożonej siły będą się przybliżały. Z kolei sprężyny rozciągane posiadają zwoje ułożone przy sobie, a kiedy sprężyna pracuje, to zaczynają się oddalać.
Jeżeli potrzebne Ci kolejne źródło inspiracji, zerknij koniecznie (https://kador.pl/opakowania-transportowe-dla-przemyslu/) pod ten odnośnik. Zobaczysz tam materiały zachowane przy zastosowaniu analogicznej narracji.

Przy tych sprężynach pojawia się jeszcze jeden element, ro znaczy ich zakończenia, pozwalające na przymocowanie w pewnych miejscach. W wielu przypadkach konieczne jest także zastosowanie sprężyn w wersji skręcanej, tu doskonałym przykładem będzie wcześniej wspominany zegarek, który do swojego działania używa właśnie tego typu odmianę. Można również wspomnieć o sprężynach zginanych, które często nie wyglądają wcale jak sprężyny, ale jednak nimi są. Posiadają one przeważnie postać blaszek lub prętów zrobionych z elastycznego materiału – sprężyny ściskane.