Budowa dróg wojewódzkich, autostrad bądź ich naprawa wzbudza u taksówkarzy mieszane odczucia. Z jednej strony chcą, aby podróżowało się szybciej oraz bezpieczniej, ale z drugiej ograniczenia w ruchu mogą doprowadzić do szału nawet tych flegmatycznych facetów. Droga do zakładu pracy staje się koszmarem również wtedy, gdy wydłuża się o godzinę, a i w takiej sytuacji warto liczyć się z trochę wyższymi kosztami nabycia paliwa.
Jednak z drugiej strony perspektywa jazdy po świeżo położonej nawierzchni, pozwala na chwilę zapomnieć o aktualnych niedogodnościach.
Autor: thisisbossi
Źródło: http://www.flickr.com
W naszym kraju utarło się myśleć, że zarówno przedsiębiorstwa zajmujące się budową ekspresówek, jak i drogowcy nie dotrzymują terminów oraz nie pracują sumiennie. Cały czas słyszymy, że piaskarki porą zimową wyjeżdżają nazbyt późno lub w ogóle, a nawierzchnia po remoncie po paru miesiącach nadaje się do kolejnej renowacji. W każdej tego typu opowieści tkwi na pewno ziarnko prawdy, ale nie trzeba brać sobie zupełnie wszystkich do serca.
Autor: Kate Ter Haar
Źródło: http://www.flickr.com
Z kolei władze gmin, czyli zleceniodawcy, powinni jeszcze na etapie przetargu drobiazgowo przeczytać wszystkie oferty. Rzecz jasna kluczowym elementem jest cena, lecz ta zaniżona musi odbić się na fatalnej jakości wykonania. Oprócz wyboru wykonawcy należy również skontrolować, czy zostało zaproponowane badanie zagęszczenia gruntu. Ta czynność bywa o tyle ważna, że pozwoli ocenić jakość podłoża – Jeśli wyniki nie będą zadowalające, to koniecznie należało będzie dogęścić grunt lub wybrać pozostałe metody stabilizacji.
Jednym z niezawodnych sposobów pozwalających na ocenę stanu podłoża jest badanie vss, które przeprowadzają przez firmy geotechniczne. Takie zadanie sensowniej zlecić fachowcom, aby droga służyła mieszkańcom wsi jak najdłużej. Dodatkowo należy zadbać o doskonałej jakości surowce, które są wykorzystywane w trakcie budowy. Jeśli asfalt będzie niewłaściwie przygotowany, to później nie wytrzyma ponad trzydziestostopniowych upałów i wkrótce szoferzy zaczną narzekać na koleiny. Równie ważne jest zaklejanie dziur asfaltem , gdyż użycie lepiku bywa tylko doraźnym rozwiązaniem. Jak widzimy, badanie zagęszczenia gruntu to ledwie początek, przy budowie
zawiesia pasowe albo remoncie autostrad trzeba zwrócić uwagę na bardzo dużo spraw i zająć się również najmniejszymi detalami, żeby szosa służyła co najmniej dwóm pokoleniom.