
Pomyślmy jak możliwe jest wykonanie znane wszystkim części do samochodów jak np. felgi i obręcze kół czy korpusy przekładni? W naszych domach spotkamy podpory czy odlewy kanalizacyjne. Oprócz tego, wielokrotnie odlewnia realizuje zamówienia dla lotnictwa. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na temat modelarstwa odlewniczego: Ogólnie tam, gdzie składane są maszyny i ich elementy. Mniej znanym obliczem jest odlewnictwo artystyczne – budzące podziw kunsztowne ozdoby czy zabawki dla dzieci np. mosiężne żołnierzyki.
Na początku metody wykonywania odlewów były całkiem proste w założeniu. Polegało to na zalaniu formy gorącym metalem. Technika pochodzi jeszcze ze średniowiecza, kiedy rzemieślnicy używali brąz np. do tworzenia dzwonów. Rozkwit nauki i wprowadzenie inżynierii do obróbki stopów żelaza i metali jak aluminium dały początek erze industrialnej.
Dlatego dziś duże znaczenie ma żywica, która służy do laminowania. Warto zapoznać się bliżej z tym sposobem:
Dziś każda duża odlewania, wciąż stosuje pierwotne metody, ale

silnie poprawione. Dzisiejsze badania poświęcają uwagę na takie właściwości jak porowatość powierzchni, dokładność wypełnienia formy, pęcherzyki gazowe czy właściwości fizykochemiczne.
Pasjonaci mają świadomość, że niemal każda odlewnia żeliwa proponuje klientom kilka technik przygotowania odlewów. Poszczególne sposoby różnią się kosztem, szybkością oraz dokładnością produktu. Wybór procesu zależy od przeznaczenia końcowych części. Zupełnie inne oczekiwania stawiane są przed konstruktorami części silników, gdzie bardzo ważna jest jakość wykończenia i wytrzymałość na stałą pracę, bowiem ma to wpływ na bezpieczeństwo. W przypadku proste ozdoby mogą być wykonane szybszą metodą ciśnieniową. Chyba największym ograniczeniem jest brak dostępu dla zwykłych użytkowników. Odlewnia to nie maszyna, którą postawimy w garażu, stąd możemy jedynie zadowolić się z góry narzuconymi projektami.